De exemplu, conform proiectului de decizie, furnizorii vor pune la dispoziția utilizatorilor cu dizabilități auditive și/sau de vorbire pachete de servicii mobile care să includă cel puțin SMS-uri nelimitate în rețea și 150 de SMS-uri naționale la un tarif de maximum 4 euro/lună (inclusiv TVA), precum și trafic lunar la internet mobil de minimum 300 MB, la o viteză maximă de transfer al datelor pentru descărcare de cel puțin 2 Mbps, la un tarif de maximum 2 euro/lună (inclusiv TVA).
Totodată, furnizorii de servicii de comunicații la puncte mobile le vor oferi utilizatorilor finali cu dizabilități vizuale pachete care să conțină cel puțin 300 de minute naționale contra unui tarif de maximum 2 euro/lună (inclusiv TVA), iar furnizorii de servicii de comunicații la puncte fixe pachete de comunicații care să conțină cel puțin 350 minute lunare naționale la un tarif de maximum 3 euro/lună (inclusiv TVA).
De asemenea, cu ajutorul funcțiilor specifice ale terminalelor disponibile pe piață, aceștia vor avea posibilitatea utilizării serviciilor de acces la internet prin intermediul unor pachete care să conțină, în cazul serviciilor mobile, trafic lunar de minimum 300 MB, la o viteză maximă de transfer al datelor pentru descărcare de cel puțin 2 Mbps, contra unui tarif de maximum 2 euro/lună (inclusiv TVA), precum și, în cazul serviciilor de acces la punct fix, trafic nelimitat la un tarif de maximum 7 euro/lună (inclusiv TVA).
În plus, utilizatorii cu dizabilități se vor putea înscrie într-o bază de date a furnizorilor pentru a beneficia de facilități suplimentare, precum accesul la serviciul de relații cu clienții prin intermediul unui SMS pentru utilizatorii cu dizabilități auditive, sau posibilitatea de a interoga serviciul de control al costurilor prin intermediul unui mesaj audio, pentru utilizatorii cu dizabilități vizuale.
De asemenea, furnizorii de comunicații vor trebui să le asigure utilizatorilor cu dizabilități, prin intermediul punctelor de lucru unde se oferă servicii de comunicații pe bază de abonament, posibilitatea testării gratuite a echipamentelor terminale de comunicații pe care aceștia intenționează să le achiziționeze, precum și să le pună la dispoziție o secțiune specială, accesibilă din ecranul principal al propriei pagini de internet, în care se vor regăsi anumite informații necesare utilizatorilor cu dizabilități.
ANCOM a inițiat proiectul de decizie supus luni consultării publice în urma constatării faptului că ofertele furnizorilor de servicii de comunicații, deși diversificate din punct de vedere al planurilor tarifare, nu răspund în totalitate nevoilor specifice ale persoanelor cu dizabilități.
De exemplu, utilizatorii de telefonie mobilă cu dizabilități auditive sau de vorbire folosesc în special SMS-uri și internet pe mobil, celelalte beneficii incluse în pachetele tarifare, constând în apeluri telefonice, neputând fi utilizate de către aceștia.
În România, potrivit datelor furnizate de Direcția Generală Protecția Persoanelor cu Handicap din cadrul Ministerului Muncii, Familiei, Protecției Sociale și Persoanelor Vârstnice, la data de 30 iunie 2014 erau înregistrate 714.891 persoane cu handicap (adulți și copii).